Thursday, September 11, 2008

Grr...rr...rr...

Tahaks praegu midagi suhteliselt vänget ühe sekti ja selle juhi kohta öelda. Üldiselt sellised asjad panevad mind pigem naerma kui vihastama, aga see tüüp tükib liiga paljudesse kohtadesse. Ja minu ema, kes on üldiselt väga skeptiliselt meelestatud igasuguste vähegi kahtlaste sedasorti asjade suhtes, vaatas üks päev telekat ja nägi teda seal esinemas... ja helistas pärast seda mulle ja rääkis, kuidas oli näinud mingit tegelast, kes tema jaoks ebatavaliselt hea mulje endast jättis. Kui minu skeptikust ja üldiselt suht küünilise suhtumisega ema oleks peaaegu teda uskuma jäänud, siis ma ei taha mõelda, kuidas ta mingitele teistele inimestele mõjuda võib. Ja üldse olen ma mingeid teisi teid pidi sellele neetud sektile liiga lähedale sattunud. Mis muudab kogu selle loo kuidagi isiklikul tasandil häirivamaks. Kuigi ma tahaks loota, et see isiklik tasand jääbki edaspidi sellise meediakanalitest kuuldu/nähtu/loetu peale mõtteliselt karjumise juurde.

Aga tõesti... kas meile igasugustest haigetest muust maailmast sissetulnud new age sektidest ei piisa, et tuleb mingi oma veel hullem teha? Kusjuures jah, seda ma võin öelda, et... ok, vb saientoloogiaga siiski veel ei anna võrrelda, kuna viimane oskab oma järgijatelt meeletuid rahahulki kokku korjata jne... aga mingit veel rohkem skisofreenilist ja ebanormaalset sekti pole ma veel kohanud, ja ma olin omal ajal kursis ikka väga kahtlaste new age teemadega.

Tegelikult ajab mind kõige rohkem vihale see, et nad väärkasutavad teatavaid termineid ning heidavad sellega varju väga paljudele teistele inimestele, kelle kohta vastavad terminid tegelikult käivad ning kes mitte mingil viisil selle ilgusega seotud ei ole. Ma ei ole siiani päris kindlalt ära otsustanud, kas ma kuulun selle viimase grupi hulka, aga igal juhul ma tugevalt sümpatiseerin nendega ning mulle ei meeldi üldse mitte see, et see väike hullude ringkond ennast ka selle nimetusega identifitseerib.

Nojah... ilmselt tunnevad kristlased samamoodi mormoonide ja jehoova tunnistajate ja muude selliste suhtes. Aga kristlasi on piisavalt palju ja nende üldised printsiibid on piisavalt tuntud, et mõnede sektide tegutsemine avalikkuse muljet nii tugevalt mõjutada ei saaks.

OK, ma olen nüüd ilmselt piisavalt ennast juba siin välja valada saanud.

Midagi on mäda Eesti riigis.

Aga parim, mis ma tegelikult teha saan, on ennast mingitest tühikargajast idiootidest mitte häirida lasta.

Et jah. Mul on hea meel, et teie, minu lugejad, olete normaalsed.

3 comments:

Unknown said...

Eks igaühel ole õigus elada enda kujundatud elu , mille juurde kuulub ka mõnikord usk. Maailmas, kus peaaegu kõik on võimalik, on see hädavajalik. Lihtsalt mõnikord ajab närvi kui keegi teab millestki väga valesti ja kujundab selle najal teooria, mis kõlab vb isegi paljulubavalt, aga see on ka kõik...

Anonymous said...

tere. mind sa ei tunne, võib-olla oled põgusalt näinud Tiina pool. praegu ma olen konverentsil "Teadus ja elu sisu. siht ja suund". Kohati on mul endal sama tunne - siinsed rääkijad kes on peamiselt kristlasest teoloogid, aga väga veenvalt räägivad, räägivad ikka väga oma tõde. Ja kui Vahitornis kirjutatakse kliimasoojenemisest stiilis Jumal loob paremat maailma on kergelt hämmeldav...
§

Laura said...

Kellest täpselt jutt oli, kui teada tohib? ;)