Friday, July 20, 2007

Muljeid/mõtteid "Metamorfoosidest"

Tegu siis Pärnu Filmifestivali ühe filmiga, mida täna vaatamas käisin. Huvitava pealkirja peale. Sisu ei petnud huvitavuse osas ootusi, aga oli üpris šokeeriv. Teemaks nimelt seksuaalne ahistamine ja vägivald tänapäeva lääne ühiskonnas. Mulle tundub lihtsalt kujuteldamatu, kuivõrd levinud see on. Filmis mainiti, et ligi üks viiendik naistest on kogenud vägistamist või intsesti. Ilmselt on statistika muidugi väga umbkaudne, aga vaevalt nad ka päris peast selle välja mõtlesid. Isegi kui poleks 1/5, vaid 5%, tähendaks see ikkagi 5% liiga palju. Aga sellisel meeletul arvul... see on midagi kohutavat. Ja kui mõelda, et see on ainult üks nii paljudest inimeste probleemidest ja kannatustest...

Huvitav, kas see tähendab, et ka mina tunnen selliseid inimesi. Muidugi eirab enamiku inimeste (ning sealhulgas kohe kindlasti minu enda) tutvusringkond igasugu statistikapõhiseid jaotusi. Aga tõenäosus on suht suur. Kuigi ilmselt ei saa ma ise sellest kunagi teada. Nagu ma prima psühholoogia valikkursuse ajal detsembris nägin, pole välisest muljest sugugi ilmne, kui kellelgi mingeid probleeme on. Ka julge ja lõbusana paistev inimene võib osutuda sisemiselt haavatuks. Ja haavatavad oleme me kõik. Kui me ainult seda teistega suheldes meeles peaksime.

No comments: