Monday, May 31, 2010

Ülikoolid

See on see koht, kus ma tahaks teele saata paar ebatsensuurset sõna kohaliku hindamissüsteemi suunas. Ma õppisin grupiteraapia eksamiks materjali nii selgeks, et sõna otseses mõttes kopeerisin peast oma märkmeid ümber vastustesse. Ma saan tulemuseks 50%??? Mis küll tähendab, et ma sain ainest läbi ja see on väga vajalik ja tänuväärne jne, aga see ei ole isegi loogiline enam. Tähendab, kui ma olen sõna otseses mõttes talle kirjutanud kogu materjali, mis mul olemas oli, mis ta omalt poolt meile andis, ja sellega pääsen ma vaevu läbi, siis... mida peab õieti tegema selleks, et mingi reaalselt hea hinne saada? Nojah, ilmselt sedasama juttu kaks või kolm korda rohkemate sõnadega pajatama. Sest pmst kohaliku ülikoolihariduse tuum ja põhisisu tundub olevat lakkamatu märkmete tegemine loengutes, et absoluutselt kõik õppejõu sõnad jäädvustada, ja siis eksamil kogu tolle jutu ja veel millegi puhtale paberile ümber kallamine. Lisaks tundub verboossuse määr lugevat rohkem kui reaalne sisu, sest ma kirjutasin 3 küsimusele vastuseks üle kolme A4 puhast infot ja sain madalama tulemuse kui Sabina, kes teadis teemakohast materjali oluliselt vähem ja kirjutas teadlikult pikka udujuttu kuue A4 ulatuses.

Teadagi on päris palju seda, millega ma Tartu süsteemi puhul rahul ei ole - aga kui see pidi nüüd näide olema sellest, kuidas mujal maailmas on asjad paremini, siis Salamanca on selles osas olnud ikka eepiline feil. (Väide, mis on hetkel küll toonitatud tugevalt frustratsioonist teemal mis mõttes sellised tulemused, aga mul oleks ka muidu ühte koma teist öelda.)

No comments: